Shabby chic krans

Detta behövs till att göra shabby chic kransen:
  • En kransstomme (går att köpa i de flesta blomsteraffärer)
  • Tyg i önskad färg/mönster
  • Knappnålar
  • Spetsband lr andra band som du tycker passar just din krans
  • Knappar
  • Lim som används till tyger,papper,glas osv


Först klipper jag tyget i olika bredar.
Gör inget om remsorna blir ojämna. Det blir bara charmigt ;-)




Jag fäster fast tygbitarna med vanliga knappnålar.


Jag varva med tyg och band så strukturen blir ojämn.
Vill inte ha en perfekt krans med jämna mellan rum på tyget och bandet.
Det ska se slarvigt ut. Men ändå lite genomtänkt.



Så nu har jag lindat klart kransen.
Då är det dags att dekorera den med de dekorationer du valt ut.
Själv ha jag använt mig av knappar,gamla boksidor och spetsband.





Och såhär blev mitt resultat av min shabby chic krans.



Hör gärna av dig till mig om du gjort någon.
Är så himla kul att se andras kreaktioner.



Kommentarer
Postat av: Cathrine

Jättefin!:)

2011-04-09 @ 22:15:09
URL: http://cathrinelovelife.blogg.se/
Postat av: INGELA

Hej! Här kommer en viktig anteckning ;) Som vi tycker passar dig.

För det gäller att vara ute i god tid!!!

Under december månad (ja alla adventshelger) kommer vi att i

HELA LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD (vi har nämligen en lika stor källare och övervåning), vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger, mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på [email protected] om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Det kostar endast 250:- per dag som man vill vara med och det kommer det verkligen vara värt!!

Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt! Ingela o Petra

2011-09-22 @ 20:47:44
URL: http://WWW.LEVVACKERT.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0