Dions Dörrskylt

Såhär ser det färdiga resultatet ut men jag visar lite här under hur jag gjort under arbetets gång.

 

Först plasera jag ut sakerna och ändra och testar flera ggr tills jag blir nöjd.


Sen målar jag bokstäverna.


Och här har jag valt att sätta vita små prickar på mina bokstäver.


Så nu var de bokstäverna klara.


Sen sätter jag bokstäverna på distanskuddar. Plasera dem där de ska va.
Trycker till ordentligt så jag vet att de sitter.


Här har jag använt mig av en gammal skärp"hållare" som jag sedan har suttit och knutit på en massa svarta tjocka snören på för att få den tuffa hådare känslan i tavlan. Jag började på en sidan sen drog jag alla snören bakom tavlan för att sen fästa dem i nästa ände. Just för att få snörena riktigt stramma så att de sitter. Men för säkerhetens skull har jag satt fast snörena med några stift från häftapparten. De kan ju glida ner efterhand och det är ju tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0