Årets första julkrans är gjord.

Jag bara kunde INTE låta bli att göra min julkrans idag. Har haft idéen i huvudet ett tag nu och även materialet. Men ändå lyckats hålla händerna i styr men idag gick det inte längre. Så här kommer ett inlägg på min första julkrans i år ( kommer nog X antal fler under månadernas gång)


Material:
  • Lim
  • 3 påsar bomull
  • Dekoration, ( tomten och kvisten är inhandlade på Blomsterlandet.)
  • Halmstomme

Jag börjar inifrån och jobbar mig utåt i kransen. Sätter bomullen i zic zac med varandra. Använder endast en klick lim på varje bit. Jag drar även ut bommulen lite så den blir fluffigare och större.


Och såhär blev kransen klar utan dekoration.
Härligt vit och fluffig.Precis den ytan jag va ute efter.




Jag klipper av pinnen på tomten för att sen tryka ner tomten i halmstommen.
Tror mig, den sitter där utan lim osv.




Sen kollar jag hur jag vill att "granarna" ska sitta på kransen innan jag sticker i dem i halmstommen. Även här krävs det inget lim utan kvistarna sitter kvar. Klipp dock inte av för korta bitar utan spara en bit så du har tillräckligt att trycka in i kransen.


Efter att ha frågat sambon och dottern hur de tyckte granarna skulle sitta så blev resultatet såhär. En krans med en liten tomte i skogen ;-) Sött att hänga på dörren. Perfekt om man bor i lägenhet och ej kan ha levande material på kransen. (skräpa oftast en massa + att det torka väldigt snabbt) Det funkar ju även att ha denna krans ute bara den är tillräckligt med skydd för den. Kan funka att spraya lite hårspray på den men det håller inte i längden dock.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken mysig blogg du har, gillar den skarpt! Fortsätt med inspirationen! :)

2009-10-29 @ 00:28:46
URL: http://jessicaekstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej !

Jag undrar om jag får låna denna bild och länka till

din adress. Mycket fin blogg.



/ Anna

2010-07-15 @ 00:20:18
URL: http://missaiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0